Umrežavanje glazbom: promjena paradigmi u “dugom 19. stoljeću” – od Luke Sorkočevića do Franje Ks. Kuhača
POSTIGNUĆA NA PROJEKTU NETMUS19 U ZADNJOJ GODINI (1. 3. 2020. – 31. 10. 2021.)
Dosad je uneseno više od 1.900 jedinica – osobe, djela, pojmovi, ali i gradovi, zanimanja, funkcije, titule.
Prema evidenciji administratora, bazu je osim registriranih sudionika s projekta posjetilo/koristilo više od 40.000 gostiju iz cijeloga svijeta
Pripremljena je treća knjiga Kuhačeve korespondencije:
Dovršene su transliteracija (Ries) i prijevodi (Katalinić, Ries, Tuksar) pisama iz 3. knjige te dio komentara koji se nalazi u bilješkama, a dio je u bazi podataka.
Prvih nekoliko stranica može se pogledati ovdje
Zagreb, Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU – Hrvatsko muzikološko društvo Vjera Katalinić i Katja Radoš-Perković (ur.):
Luca Sorgo: Memoriae, Bečki dnevnik Luke Sorkočevića (1781-1782)
Uvodna studija, transliteracija, prijevod i komentari: Katja Radoš-Perković
Serija: Izvori i dokumenti o glazbi, sv. 3
29.09.-01.10.2021.,Rijeka
Šesti kongres hrvatskih povjesničara
Stanislav Tuksar (referat): Lisinski – 1848. – Jelačić: Glazba, umjetnosti i politika u životu mladog umjetnika
10-11. 6. 2021., Zagreb, Hrvatsko muzikološko društvo
22. godišnji susret HMD-a (hibridno)
Vjera Katalinić, referat: Kazališni almanasi kao izvor za evidentiranje glazbenih migracija i mreža
Sara Ries, referat: Korespondencija F. Ks. Kuhač – C. A. Spina
Stanislav Tuksar, referat: Franjo Ksaver Kuhač i njegova korespondencija s glazbenicima u Mađarskoj. Neki aspekti.
2.-6. lipnja 2021., Zagreb, Hrvatsko muzikološko društvo – Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU – Hrvatski institut za povijest
15. Međunarodni simpozij: Musical Networking in the ‘Long 19th Century (online)
Philipp Ther, keynote speaker: Haydn, Mozart, and Competing Musical Networks in the Late 18th Century
Ivana Horbec, Branko Ostajmer: The Challenges of Communication in Musical Networking of the Habsburg Monarchy: The Centres of the Society and the (Semi)Periphery
Vjera Katalinić: Zagreb Theatre in the Network of German (Musical) Stages
Katja Radoš-Perković: Sorgo’s Italian Network. The Ramifications Based on his Viennese Journal
Sara Ries: Kuhač and His Publishers
Stanislav Tuksar: Franjo Ksaver Kuhač and His Hungarian Musical Network
SNIMKE SA 4 DANA SIMPOZIJA (ukupno 47 referenata s 45 referata i radionicom putem nodegoat platforme)
26-27. 5. 2021., Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Međunarodni interdisciplinarni umjetničko-znanstveni skup Pajo Kolarić i njegovo doba (hibridno)
Vjera Katalinić, pozvano predavanje: Pajo Kolarić (1821-1876) u mreži svojih suvremenika
19-20. 3. 2021, Cluj-Napoca, Babeș-Bolyai University – Hungarian Theatre Institute,
International Conference The Common Space of Theatre – The Theatre of the Common Space (online)
Vjera Katalinić (referat): Two Solid Theatres in Zagreb
Stanislav Tuksar (referat): A Clinch of Music, Theatre and Politics: the 1895 Fellner-Helmer Building of the Croatian National Theatre in Zagreb
10-12. 12. 2020., Sarajevo, Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu
12th International Symposium Music in the Society
Vjera Katalinić (online izlaganje): Sidonija Rubido Erdödy – sama protiv svih
Sara Ries (online izlaganje): Korespondenti F. Ks. Kuhača u Bosni i Hercegovini
10-11. 12. 2020, Bucharest, National University of Music, Centre for Nineteenth-Century Music Studies (CNCMS)
Music, Multiculturality and Sociability in the 19th-Century Central and South-Eastern European Salons
Vjera Katalinić i Stanislav Tuksar (online izlaganje): Music in Nineteenth-Century Croatia on the Crossroads between Central, Mediterranean and Eastern Europe
Između Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (za Odsjek za povijest hrvatske glazbe) i Centra za istraživanje glazbe 19. stoljeća 2020. potpisan je sporazum o istraživačkoj suradnji.
3-5. 12. 2020, Budapest, Research Centre for the Humanities, Institute for Musicology, An International Musicological Online Conference
Beethoven Reception and Reception History
Vjera Katalinić (online izlaganje): Beethoven’s Output in the 19th-century Zagreb: between Intentions and Opportunities
12. 6. 2020., Zagreb
21. godišnji susret Hrvatskog muzikološkog društva (u virtualnom obliku)
Vjera Katalinić (predstavljanje projekta): Projekt NETMUS19: tri godine poslije
Sara Ries (referat): Program Transkribus i njegova upotreba u muzikologiji: primjer III. sveska Kuhačeve korespondencije
POSTIGNUĆA NA PROJEKTU NETMUS19 U TREĆOJ GODINI (1. 3. 2019. – 29. 2. 2020.)
21. 1. 2019, Trst
Vjera Katalinić sudjelovala je s referatom: Karel Moor and His Czech Contemporaries in the Network of Croatian Music Institutions (1890-1920)
7-9. 12. 2018, Split, Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu
1. Međunarodni znanstveni simpozij mladih istraživača glazbe (iSTeM_2018)
Vjera Katalinić i Sara Ries predstavile projekt NETMUS19
Sara Ries (referat): Tematika pisama Franje Ksavera Kuhača – I. i II. svezak korespondencije
26. 10. 2018, Zagreb, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Međunarodni okrugli stol Irish Nobility in Croatia (18th-20th Century)
25-27.10.2018, Sarajevo, BiH, Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine, Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu
11. međunarodni simpozij “Muzika u društvu”
Članovi projektne grupe održali su referate:
Vjera Katalinić: Težnje i prepreke u institucionalizaciji nacionalne opere u Zagrebu 1860-ih godina
Sara Ries: Franjo Ksaver Kuhač u ogledalu svoje korespondencije (1864-1874)
Stanislav Tuksar: Franjo Ksaver Kuhač u mreži svojih kontakata na projektu „Die österreichisch-ungarische Monarchie in Wort und Bild“ (1888.-1902.)
19-21. 10. 2018, Lucca
International Conference “Rossini after Rossini: Musical and Social Legacy”
Vjera Katalinić održala je referat pod naslovom “Rossini on the Musical Stage in Zagreb (1850-1880): Repertoire and Reception”
23-26. 9. 2018, Smolenice Castle (Slovačka)
HERA Early Career Researcher (ECR) Event
U okviru HERA saziva “Uses of the past”, među pozvanim kandidatima rane karijere, Sara Ries predstavila je projekt NETMUS19 kroz poster
20. 9. 2018, Graz, Karl-Franzens Universität
Workshop “Prosperität und Repräsentation. Der Wirtschaftsaufschwung im Donau-Karpatenraum (1718-1918)“
Ivana Horbec referirala je na temu vezanu uz projekt NETMUS19: Die Quellen zur Außenwahrnehmung Kroatiens im 18. Jahrhundert
20-21. 9. 2018, Ljubljana, Faculty of Electrical Engineering, University of Ljubljana
Language Technologies and Digital Humanities
Sara Ries predstavila je POSTER :
Online Database in Research of Correspondence of Franjo Ksaver Kuhač
5-8. 9. 2018, Siena, Italia
Katja Radoš Perković održala je u sekciji 2 referat pod naslovom: Il diario viennese di Luca Sorgo (Luka Sorkočević 1734-1789), musicista e diplomatico della Repubblica di Dubrovnik
10-12. 5. 2018, Oviedo, Spain, Universidad de Oviedo
“Symphonism in Nineteenth-Century Europe”
Stanislav Tuksar održao je referat pod naslovom: The issues of programme and absolute music in the writings of the leading Croatian 19th-century musicologist Franjo Ksaver Kuhač
4-5. 5. 2018, Zagreb, Muzička akademija sveučilišta u Zagrebu
International Musicology Students’ Symposium
Sara Ries referirala je na temu: Franjo Ks. Kuhač and his contacts
29. 3. 2018., Zagreb, Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu
Predavanje s predstavljanjem projekta NETMUS19 za studente 5. godine Odsjeka za muzikologiju Muzičke akademije
Prof. dr. sc. Vjera Katalinić održala je predavanje s predstavljanjem projekta NETMUS19 pod naslovom „Projekti Hrvatske zaklade za znanost na primjeru projekta Umrežavanje glazbom: promjene paradigmi u „dugom 19. stoljeću“ – od Luke Sorkočevića do Franje Ks. Kuhača“
22. 3. 2018, Pula, Muzička akademija Sveučilišta Juraj Dobrila
U okviru Dana Muzičke akademije Sveučilišta Juraj Dobrila u Puli Vjera Katalinić predstavila je projekt u okviru jednosatnog predavanja.
9-11. 2. 2018. Solun, School of Music Studies, Aristotle University of Thessaloniki and Department of Music Science and Art, University of Macedonia under the aegis of the Hellenic Musicological Society
Sara Ries sudjelovala je s referatom: The Second and the Third Book of Correspondence by the First Croatian Musicologist Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911) (sažetak) i (ppt u prilogu)
6-8. 11. 2017., Zadar, Odjel za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, Vestigia Institut za istraživanje rukopisa Sveučilišta u Grazu
2. međunarodni simpozij „Digital humanities: empowering visibility of Croatian cultural heritage“
Na skupu koji je organiziran u suradnji sa Sveučilištem u Grazu, doktorandica Sara Ries sudjelovala je s referatom: Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): The Second and the Third Book of Correspondence – Three Case Studies (sažetak),(prezentacija).
24-27. 10. 2017. Zagreb, Hrvatski institut za povijest
Veliki međunarodni skup Hrvatskog muzikološkog društva u suradnji s Hrvatskim institutom za povijest i Odsjekom za povijest hrvatske glazbe HAZU obuhvatio je 45 referata sudionika iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Bugarske, Italije, Austrije, Irske, Velike Britanije, Poljske, Češke, Kanade i Sjedinjenih Američkih Država. Teme izlaganja okupljene su u 7 sjednica: opće teme, skladbe i traktati, skladatelji i izvođači, glazba i društvo (glazba i politika), glazba i društvo (gradovi i institucije), glazba i društvo (glazba i mediji), glazba i društvo (popularna glazba).
Vjera Katalinić održala je referat koji je proizašao iz istraživanja na projektu NETMUS19 HRZZ-a i proširila ga istraživanjima do kraja Prvog svjetskog rata i neposrednog poraća: Zagreb on the Map of Music Tours during the First Two Decades of the 20th Century / Zagreb na karti glazbenih gostovanja u prvim dvama desetljećima 20. stoljeća (sažetak) i (ppt prezentacija). Referati Sanje Majer-Bobetko i Stanislava Tuksara također su se dijelom oslanjali na istraživanja s projekta NETMUS19.
23. 10. 2017., Zagreb
RADIONICA: Umrežavanje glazbom u ‘dugom 19. stoljeću’: pripreme
IVANA HORBEC (Zagreb, HR): Izazovi historiografskog istraživanja umrežavanja u Habsburškoj Monarhiji 18. i 19. stoljeća (pregled) / The Challenges of Historiographic Research in Networking in the 18th- and 19th-Century Habsburg Monarchy (an Overview)
KATJA RADOŠ PERKOVIĆ (Zagreb, HR): Odgonetanje dnevnika: doživljaj Beča Luke Sorkočevića (1781. – 1782.) / Deciphering a Journal: Luka Sorkočević’s Experience of Vienna (1781-82)
JOLANTA GUZY-PASIAK (Warsaw, PL): Ludomir Michał Rogowski: hodočašća i glazba / Ludomir Michał Rogowski: Peregrinations and Music
STANISLAV TUKSAR (Zagreb, HR): Franjo Ksaver Kuhač, Franz Liszt i Weimar / Franjo Ksaver Kuhač, Franz Liszt and Weimar
MARUŠA ZUPANČIČ (Ljubljana, SI): Václav Huml i njegova mreža glazbenika / Václav Huml and His Network of Musicians
VILENA VRBANIĆ (Zagreb, HR): Instrumenti s tipkama i njihovi graditelji: tri stolna klavira iz dalmatinskih muzeja / Keyboard Instruments and Their Builders: Three Square Pianos (Tafelklaviere) from Dalmatian Museums
VIKTOR VELEK (Ostrava, CZ): Glazbena kultura Čeha u Beču 1840-1939 – razvoj jednog projekta / Musical Culture of Czechs in Vienna 1840-1939 – a Development of a Project
SARA RIES (Zagreb, HR): Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): druga i treća knjiga korespondencije – zamršenosti transliteracije / Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): The Second and Third Books of Correspondence – Intricacies of Transliteration
SANJA MAJER-BOBETKO (Zagreb, HR): Franjo Ksaver Kuhač: korespondencija, 1864. Osobna imena, toponimi, pojmovi / Franjo Ksaver Kuhač: Correspondence, 1864. Personal Names, Toponims, Notions
VJERA KATALINIĆ (Zagreb, HR): Uoči prekretnice: godina 1860. u zagrebačkom kazališnom životu. Primjene na bazu podataka / On the Eve of a Turning Point: The Year 1860 in Zagreb Theatrical Life. Applications in the Database
6-10. 9. 2017, Nikozija
European University Cyprus, IMS Regional Association for the Study of Music of the Balkans: „Modus – Modi – Modality“
Regionalna udruga Međunarodnog muzikološkog društva koja se bavi istraživanjem glazbene kulture na Balkanu, u suradnji s Odsjekom za umjetnost Europskog sveučilišta Cipar u Nikoziji, uz potporu Ciparskog centra za istraživanje glazbe (CCRSM) organizirala je međunarodnu konferenciju koja je propitivala teme od zajedničkog interesa za zemlje Balkana te srednje i zapadne Europe. Među referentima sudjelovalo je troje istraživača s projekta NETMUS19, koji su prezentirali prve rezultate projektnog istraživanja, i to: Stanislav Tuksar : Franjo Ksaver Kuhač and Eduard Hanslick: a Meeting of a West-Balkan Field Researcher and a Central-European Aesthetician – a 19th-Century Musicological ‘Clash of Civilisations’ or an Aesthetical Dialogue , Vjera Katalinić : Between East and West: Zagreb on the Operatic Crossroads in 1860s (sažetak) i (ppt prezentacija) te Sanja Majer-Bobetko : Between Music and Ideologies: Croatian Music Criticism till WWII (sažetak) i (ppt prezentacija)
12-13. 5. 2017, Zagreb
18. godišnji susret Hrvatskog muzikološkog društva (stručni skup): Predstavljanje projekta NETMUS19
Na godišnjem stručnom skupu muzikologa koji se održava od 1999. godine redovito nastupa s izlaganjima 15 do 18 muzikologa koji izvještavaju kolege stručnjake o svojim aktuelnim istraživanjima. 13. 5. 2017. predstavljen je i projekt NETMUS19 – suradnici i institucije, ciljevi, zadaci, metodologija i očekivani rezultati (ppt u prilogu). Osim toga, 12. 5. 2017. suradnica na projektu Sara Ries predstavila je i prve rezultate istraživanja, rada na 2. knjizi korespondencije F. Ks. Kuhača (ppt prezentacija Sare Ries: Iz korespondencije Franje Ksavera Kuhača: zagrebački krug kontakata (1864-1869).
9-10. 5. 2017, Zagreb
Dani otvorenih vrata HAZU: UMREŽENA MUZIKOLOGIJA: predstavljanje projekta NETMUS19 (9. 5. 2017, 12 sati)
U Preporodnoj dvorani Narodnog doma, u zgradi u kojoj se nalazi i Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU, Opatička 18, predstavljen je na popularniji način projekt „Umrežavanje glazbom: promjene paradigmi u ‘dugom 19. stoljeću’ – od Luke Sorkočevića do Franje Ksavera Kuhača“. Istaknuta je važnost stvaranja glazbeničkih mreža između skladatelja, učitelja glazbe, organizatora glazbenih zbivanja, publike i ostalih glazbenika, koji su zaslužni i za razne vidove muziciranja i za obrazovanje skladatelja i virtuoza. Projekt je predstavila voditeljica prof. dr. Vjera Katalinić, a poster je izradila doktorandica Sara Ries. U publici su bili uglavnom muzikolozi, te nastavnici glazbe i učenici viših razreda srednjih općih i glazbenih školam. Nakon prezentacije uslijedila je kratka diskusija u kojoj su sudjelovali dr. sc. Sanja Majer-Bobetko i akademik Stanislav Tuksar – istraživači na projektu.