„Sukladno članku 5. stavka 3. Zakona, „Informacija“ je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti;”
Službenik za informiranje
Sukladno članku 13. stavku 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti donijela je odluku o određivanju službene osobe mjerodavne za rješavanje ostvarivanje prava na pristup informacijama.
Odluka o određivanju službenice za informiranje
Način podnošenja zahtjeva
Zahtjev za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija može se podnijeti službenici za informiranje Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti:
Zahtjev za pristup informacijama (obrazac), da bi bio valjan, obavezno mora sadržavati:
Nepotpuni zahtjevi ne mogu se uputiti u postupak.
Ponovna uporaba informacija (obrazac)
Svaki korisnik ima pravo na ponovnu uporabu informacija u komercijalne ili nekomercijalne svrhe, u skladu s odredbama Zakona. U svrhu ponovne uporabe informacija Hrvatska akademija će učiniti svoje informacije dostupnima u elektroničkom obliku kad god je to moguće i primjereno. Hrvatska akademija nema obvezu osigurati pretvorbu informacija iz jednog oblika u drugi niti osigurati uporabu dijela informacije te nema obvezu obnavljati (ažurirati, nadograđivati, nastaviti stvarati) određenu informaciju samo u svrhu ponovne uporabe.
U zahtjevu za ponovnu uporabu informacija podnositelj zahtjeva mora, osim podataka navedenih u obrascu zahtjeva za pristup informacijama, navesti i:
Rokovi za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji
Na temelju zahtjeva za pristup informaciji Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti će odlučiti najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva. U slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva Akademija će bez odgode pozvati podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od 5 dana od dana zaprimanja poziva za ispravak. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može sa sigurnošću utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi, Akademija će odbacit zahtjev rješenjem.
Rokovi za ostvarivanje prava na pristup informaciji mogu se produžiti za 15 dana, računajući od dana kad Akademija trebala odlučiti o zahtjevu za pristup informaciji: ako se informacija mora tražiti izvan sjedišta Akademije, ako se jednim zahtjevom traži veći broj različitih informacija, ako je to nužno da bi se osigurala potpunost i točnost tražene informacije, ako je dužno provesti test razmjernosti i javnog interesa, sukladno odredbama ovog Zakona. O produženju rokova Akademija će bez odgode, a najkasnije u roku od 8 dana od dana zaprimanja urednog zahtjeva obavijestiti podnositelja zahtjeva i navesti razloge zbog kojih je taj rok produžen.
Naknada za pristup informacijama
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije korisniku prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, kao i na naknadu troškova dostave tražene informacije.
Na temelju članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama (»Narodne novine« broj 25/13, 85/15 i 69/22), Povjerenik za informiranje 1. prosinca 2022. godine donosi Izmjene Kriterija za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije
Budite u toku s našim događanjima i primajte više informacija o nama i našim aktivnostima.