Broj: 10-72-38/1-1-2025.
Temeljem članka 56. Statuta Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti raspisuje
NATJEČAJ
ZA DAVANJE U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA U
VLASNIŠTVU HRVATSKE AKADEMIJE ZNANOSTI I UMJETNOSTI
I.
Predmet natječaja je zakup nekretnine u vlasništvu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti na lokaciji u Cavtatu, Bogišićeva 2, a koja nekretnina se daje u zakup isključivo u poslovnu svrhu bez prava davanja prostora u podzakup, i to prikupljanjem zatvorenih pisanih ponuda za poslovni prostor koji je evidentiran u zemljišnoj knjizi Općinskog suda u Dubrovniku, Zemljišnoknjižni odjel Dubrovnik, i to nekretnina upisana u ZK tijelo II, ZGR. 41 u naravi ZGRADA, upisano u z.k.ul. 152 k.o. Cavtat, a koja nekretnina je upisana u posjedovni list br. 341 k.o. Cavtat i to k.č. 284, oznake CAVTAT ukupne površine 70 m2 koje se sastoji od KUĆA, CAVTAT površine 49 m2 i DVORIŠTE površine 21 m2.
Za predmetnu nekretninu izdana je Uporabna dozvola za građevine izgrađene do 15. veljače 1968. godine, KLASA: UP/I-361-05/24-30/000246, URBROJ: 2117-23-6/1-24-0004 od 10. srpnja 2024.
Dio predmetne nekretnine u prizemlju u površini od 36,00 m2 je u zakupnom odnosu zaključno s 30. lipnja 2025.
Nekretnina se daje u zakup nakon potpisivanja ugovora o zakupu uz predaju nekretnine u posjed u roku od 15 dana od obostranog potpisivanja ugovora i to u viđenom stanju uz obvezu obnove nekretnine, privođenje nekretnine planiranoj namjeni – muzejska djelatnost te obvezu sanacije donjih prostora Kneževa dvora uz sanaciju kapilarne vlage na lokaciji u Cavtatu, Obala dr. A. Starčevića 1.
Zakupac se obvezuje u što kraćem roku izraditi potrebnu dokumentaciju, izvršiti radove obnove i sanacije te privesti prostor planiranoj svrsi.
Za provedbu obnove i sanacije prije izvedbe radova potrebno je izraditi projektnu dokumentaciju i ishoditi sve potrebne akte za gradnju i uporabu građevina, kao i sve potrebne dozvole za rad sukladno posebnim propisima. Troškove izrade dokumentacije, kao i sva potrebna davanja snosi zakupac i nema prava na povrat uloženih sredstava ili bilo kakvih troškova koji proizlaze ili bi proizlazili iz zakupa.
Obveza zakupnika je dostaviti projektnu dokumentaciju svih faza obnove i privođenja namjeni zgrade na uvid i suglasnost Hrvatskoj akademiji prije podnošenja zahtjeva za ishođenje potrebnih dozvola, te primjerak projektne dokumentacije i kopiju dozvola, u tiskanom i digitalnom obliku, dostaviti nadležnoj Akademijinoj Središnjoj službi za tehničko-operativne poslove, zaštitu na radu i zaštitu od požara.
Nekretnina je upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske pod oznakom Z-3397, zaštićena je u sklopu Kulturno – povijesne cjeline grada Cavtata te sukladno posebnim propisima zakupac mora izvršiti obnovu sukladno uvjetima nadležne konzervatorske službe.
Relevantni dokumenti građevine:
Uporabna dozvola
Tlocrt postojećeg stanja
Energetski i energetski certifikat
II.
Kriterij odabira najpovoljnije ponude je:
1) ponuđena zakupnina kao i garancija poslovne banke na jednogodišnji iznos zakupnine
2) spremnost, opseg i predviđena sredstva za ulaganje u zgradu
– uz opis predviđene muzejske djelatnosti koja bi se u njoj obavljala
– vrijeme zakupa
– prijedlog o načinu uređenja pravnog odnosa s Akademijom, naročito s navođenjem podataka o ponuđenoj zakupnini, pružanju osiguranja za sredstva potrebna za obnovu i privođenje zgrade namjeni, te za plaćanje zakupnine, kao i druge podatke koje osoba koja se javlja na natječaj smatra važnim da bi Akademija dobila jasnu predodžbu o ozbiljnosti njezine namjere i spremnosti da s Akademijom stupi u poslovni odnos
– spremnost, opseg i predviđena sredstva za sanaciju donjih prostora Kneževa dvora uz sanaciju kapilarne vlage na lokaciji u Cavtatu, Obala dr. A. Starčevića 1
Hrvatska akademija temeljem provedenog natječaja će pozvati na razgovor ponuditelja koji je zadovoljio sve uvjete natječaja te predstavio prihvatljivo rješenje ulaganja u zgradu i obavljanja muzejske djelatnosti koje Akademija smatra najprihvatljivijim.
U ponudi za natječaj potrebno je navesti prijedlog primjerenog iznosa mjesečne zakupnine uzimajući u obzir namjenu zakupa – muzejska djelatnost.
III.
Razgledavanje poslovnog prostora moguće je prema prethodnom dogovoru s nadležnom Akademijinom Središnjom službom za tehničko-operativne poslove, zaštitu na radu i zaštitu od požara uz prethodnu najavu na e-mail: dzupanicjakovic@hazu.hr.
IV.
Zakupodavac zadržava pravo izmjene zakupnine tijekom trajanja zakupa, o čemu odluku donosi Uprava Akademije.
V.
Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih ponuda.
Pisane ponude dostavljaju se u roku od 30 (trideset) dana od dana objave natječaja u javnim glasilima, putem pošte u zatvorenoj omotnici uz naznaku “Ne otvaraj – natječaj za zakup nekretnine u Cavtatu, Bogišićeva 2”, na adresu: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Urudžbeni odjel, Zagreb, Trg Josipa Juraja Strossmayera 14.
Podnesena ponuda mora zadovoljiti sve uvjete iz natječaja, jer će u protivnom biti ocijenjena kao nepotpuna i/ili nevaljana u postupku natječaja za zakup poslovnog prostora.
Pisana ponuda obvezno sadrži:
- Podaci o ponuditelju na obrascu u Prilogu 1. (Ime i prezime, odnosno tvrtku ponuditelja s naznakom prebivališta, odnosno sjedišta);
- Ponuđeni iznos zakupnine na obrascu u Prilogu 2. Ponudbeni list;
- Izvornik izvatka iz sudskog, obrtnog ili drugog odgovarajućeg registra koji se vodi u državi članici ponuditeljeva poslovnog nastana;
- Dokaz o državljanstvu (preslika osobne iskaznice za fizičke osobe);
- Izvornik dokaza o uplaćenoj jamčevini (virmanski nalog ili potvrda banke o provedenoj transakciji), odnosno suglasnost/odobrenje nadležnog državnog tijela (Ministarstva državne imovine RH) za sudjelovanje u javnom natječaju;
- Izvornik potvrde Porezne uprave da ponuditelj nema dospjelih poreznih obveza i obveza za MIO ili potvrda ponuditelja iz države nastana gospodarskog subjekta ako nema poslovni nastan u RH. Potvrda ne smije biti starija od 30 dana računajući od dana objave javnog natječaja;
- Podatak o broju računa na koji će Hrvatska akademija izvršiti povrat jamčevine ponuditelju čija ponuda nije prihvaćena;
- Bonitetne informacije dostavom obrasca BON PLUS ili odgovarajućeg financijskog dokumenta istog sadržaja koji je propisan u zemlji sjedišta gospodarskog subjekta ovjerenog od nadležne institucije koja izdaje taj dokument;
- Izjavu ponuditelja da će prilikom sklapanja ugovora kao sredstvo osiguranja plaćanja dostaviti bankovnu garanciju prvorazredne banke s kojom se suglasi Hrvatska akademija kojom se banka obvezuje da će bez uvjeta te na „prvi poziv“ i „bez prigovora“ isplatiti svaki polugodišnji iznos zakupnine s uračunatim PDV-om ili
- Izjavu vlasnika pravne osobe da će solidarno jamčiti za ispunjenje obveze zakupnika pravne osobe iz ugovora o zakupu ili u svezi s njim ako ih zakupnik ne ispuni u ugovorenom, odnosno zakonom propisanom roku.
VI.
Jamčevina se utvrđuje u iznosu od 1.000,00 eura te se uplaćuje na IBAN državnog proračuna broj: HR12 1001 0051 8630 0016 0, Model za uplatu: HR64, poziv na broj uplate 9725-21828-OIB uplatitelja (fizičke ili pravne osobe).
Jamčevinu najpovoljnijeg ponuditelja zakupodavac zadržava do kraja zakupnog odnosa kao jamstvo za osiguranje pokrića eventualnih troškova u poslovnom prostoru ili osiguranje naplate posljednjih zakupnina.
Jamčevinu zakupodavac vraća zakupoprimcu po isteku ugovora i urednoj primopredaji, a zakupoprimac nema pravo na zateznu kamatu na uplaćenu jamčevinu.
VII.
Ponuditeljima čije su ponude utvrđene kao nevaljane ili nepovoljne, vratit će se uplaćena jamčevina u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Uprave Akademije o prihvatu ponude i sklapanju ugovora/poništenju natječaja.
Ponuditeljima koji odustanu od ponude prije donošenja navedene Odluke, uplaćena jamčevina vratit će se u roku od 15 dana od dana dostave ili zaprimanja izjave o odustajanju od ponude.
VIII.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora solemnizirat će se kod javnog bilježnika na teret zakupoprimca tako da predstavlja ovršnu ispravu radi ostvarenja neposredne prisilne naplate buduće eventualne tražbine od strane zakupodavca i njegovog iseljenja iz predmeta zakupa ako se ostvare za to propisane pretpostavke.
Sve troškove javnog bilježnika vezane uz solemnizaciju ugovora snosi zakupoprimac.
IX.
Uprava Akademije zadržava pravo ne odabrati najpovoljnijeg ponuditelja i poništiti natječaj, bez obveze da natjecateljima obrazlaže razlog poništenja natječaja ili ne odabira najpovoljnijeg ponuditelja, kao i pravo da poništi odluku o prihvatu najpovoljnije ponude prije sklapanja ugovora.
Prilog 1. Podaci o ponuditelju
Glavni tajnik
akademik Dario Vretenar