Akademik Kuzma Kovačić o izložbi:
Izložbu u Kripti đakovačke Katedrale sv. Petra čini tridesetak slobodnih skulptura („kiparskih pjesama“) i dvadesetak velikih fotografija sakralnih kiparskih djela, koja retrospektivno pokazuju da je kiparski opus Kuzme Kovačića, nastao u razdoblju od gotovo pola stoljeća, izrazito kršćanskog nadahnuća , da je niknuo i izrastao iz vjere – od prvih radova stvaranih za studentskih dana sedamdesetih godina, pa do ostvarenja iz posljednjeg razdoblja. On zorno svjedoči autorovo svjedočenje kršćanske vjere umjetnošću u onom nesklonom totalitarnom komunističkom državnom ustroju te istodobnu obranu dostojanstva (same naravi!) kiparske umjetnosti, što se proteže, prikriveno odnosno prilagođeno, sve do naših dana. Tu bitnu odrednicu Kovačićeva kiparstva važno je istaknuti upravo u čitanju njegova cjelokupnog opusa u recentnom izboru i dugoj kronološkoj liniji, od skulptura izrazito lirskog diskursa oblikovanih u „apstraktnoj“ formi do monumentalnih figuralnih kipova i drugih kiparskih djela postavljenih u sakralnome prostoru. Ona promiču izvornim govorom umjetnosti kršćansku nadu i hrvatsko nacionalno jedinstvo u živoj vjeri izraženoj u živom likovnom jeziku kipareva djela.
Kovačićeva izložba prva je u nizu zamišljenog ciklusa izložbi, nazvanog Strossmayerovim putom, u počast velikanu hrvatske kulture, neponovljivom promicatelju umjetnosti, đakovačkom biskupu Josipu Juraju Strossmayeru. Izložbu i spomenuti koncept autorski potpisuje Milan Bešlić. Organizator izložbe i njezin pokrovitelj su Đakovačko-osječka nadbiskupija i njezin nadbiskup mons. Đuro Hranić.
Nakon Đakova, Kripte Đakovačke katedrale, ( 26. svibnja – 11. rujna 2022.) izložba će biti postavljena u Dioklecijanovim podrumima u Splitu (23. rujna 2022. – 15. siječnja 2023.), u organizaciji Splitsko-makarske nadbiskupije i Muzeja grada Splita – u gradovima koji simbolički povezuju hrvatski sjever i jug i u prostorima koji simbolički govore o položaju vjere u našem „naprednom“ svijetu i njegovu vremenu.