Popis recentnih radova

 

Knjige

(nagrađena Nagradom HAZU 2003.)
  • Misal MR 70 zagrebačke Metropolitanske knjižnice, Kontekst nastanka i primjene srednjovjekovnoga glazbenoga rukopisa, HMD, Serija Muzikološke studije, br. 7, Zagreb, 2003, ISBN 953-6090-20-1
  • Osnovna glazbena škola Jakova Gotovca Sinj - Oris povijesti (1958.-2008.). U prigodi proslave 50. obljetnice glazbenog školstva u gradu Sinju, OGŠ Jakova Gotovca Sinj, Split, 2009, ISBN: 978-953-55624-0-5
  • Najstarija misna knjiga srednjovjekovne Pule (11. stoljeće) -
    Notirani glazbeni kodeks iz Samostana franjevaca konventualaca u Šibeniku, tzv. šibenski "Liber sequentiarum et sacramentarium", HMD, Serija Muzikološke studije br. 15, ur. Stanislav Tuksar, Zagreb, 2012, ISBN 978-953-6090-45-7.
  • Fra Mirko Marić -Hana Breko Kustura - Hrvojka Mihanović Salopek, Fra Petar Knežević, Gospin pjesnik i glazbenik, Franjevačka provincija Presvetog Otkupitelja Split i Matica hrvatska ogranak Sinj-VAD, Sinj, 2017.
 

 


Znanstveni radovi:

 

  1. Srednjovjekovne liturgijsko-glazbene veze nadbiskupije Ostrogon (Esztergom) i biskupije Zagreb: sličnosti i razlike, Croato-Hungarica, uz 900. godina hrvatsko-mađarskih povijesnih veza, ur. Jauk-Pinhak - M.- Kiss - G.Cs. Nykomarkay I., Katedra za hungarologiju FF Zagreb i Matica hrvatska, Biblioteka hungarologica zagrabiensis, sv. 1., Zagreb 2002., str. 129-140.
  2. Nepoznati srednjovjekovni glazbeni kodeksi pulske katedrale. Arti musices, 33, br. 1, Zagreb, 2002., str. 69-78.
  3. Among the Beneventan, Italian, South German and Hungarian Traditions - Research Aspects of Croatian Medieval Plainchant Sources, Journal of Croatian Studies, Vol. 42, 2003, (za 2001), New York, str. 53-71.
  4. Non Beneventan Plainchant Relics in Medieval Dalmatia, Journal of Croatian Studies, Vol. 42, 2003, (za 2001), New York, str. 71-93.
  5. Raritetni napjevi u čast lokalnih patrona - odabir i rekonstrukcija napjeva iz repertoara hrvatskih i talijanskih liturgijsko-glazbenih kodeksa, "Religijske teme u glazbi. Zbornik radova međunarodnog simpozija održanog u Zagrebu 15. prosinca 2001." (uredio Marijan Steiner), Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb, 2003., str. 49-69.
  6. Regenšburški tropus u šibenskom misalu, Glazba i baština, zbornik u čast Lovri Županovicu, Šibenik, 2002, str. 35-48.
  7. The so called ‘Liber sequentiarum et sacramentarium’  Šibenik, Monastery of Franciscans the Conventuals, 11th Century, The Oldest Medieval Missal of Pula, Istria”, Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae 45/1-2 (2004), str. 37-54.
  8. Hrvatski srednjovjekovni glazbeni kodeksi –  na razmeđi različitih kulturnih  tradicija, Svečani zbornik u čast Tomislava Raukara, ur. Neven Budak, Filozofski fakultet Zagreb,  str. 107-120, Zagreb, 2005.
  9. Kirchenmusik Kroatiens: vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Ein Ueberblick, Kirchenmusik auf dem Balkan, Weger Verlag, Brunnen, 2006, str. 97-119
  10. Fra Josip Ante Soldo, glazbenik i muzikolog, “Fra  Josip Ante Soldo. Život i djelo”,  Zbornik radova sa simpozija održanog u Sinju, 6. listopada 2006. / Zvonko Tolić (ur.). - Split : Dalmacijapapir Split , 2008., str. 117-136.
  11. Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu, Arti musices, 39/1, str. 3-33.
  12. Iz repertoara hrvatskih srednjovjekovnih glazbenih kodeksa-napjevi u čast lokalnih svetaca, Hagiologija: kultovi u kontekstu, Zbornik radova prvog kongresa « ; Hagiothece» ; održanog u Dubrovniku u listopadu 2005 / Ana Marinković i Trpimir Vedriš (ur.). - Zagreb : Leykam International d. d. , 2008, str.  77-87
  13. Iz rukopisno-glazbene riznice samostana dominikanaca u Starom Gradu na Hvaru (15.-16. st.): prilog tradiciji srednjovjekovne "jednostavne polifonije" iz Hrvatske, Humanitas et litterae: Zbornik u čast Franje Šanjeka,  ur. ( Lovorka Čoralić, Slavko Slišković), Dominikanska naklada Istina - Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2009, str. 803-817
  14. Najstariji sakramentar srednjovjekovne Istre iz 1050. godine u kontekstu europskih liturgijskih kodeksa, Zbornik Odsjeka za povijesne znanosti Zavoda za povijesne i drustvene znanosti HAZU,  26 (2009); str. 1-48
  15. Sinjski kantuali fra Petra Kneževića (1767.) u kontekstu “ polifonije semplice” i “ cantus fractusa” konkordanca u talijanskim izvorima, Povijesni prilozi , 34, 2008 str, 123-142
  16. Svjedočanstvo Notkerove zbirke »Liber ymnorum« iz Hrvatske: Sekvencijar najstarijega pulskog misala (Hr-Šibf) iz 11. stoljeća. Paleografska i repertoarna analiza Croatica Christiana periodica, časopis Instituta za crkvenu povijest Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilista u Zagrebu, 63, 2009, str.  1-42
  17. “Die Musikkultur Dalmatiens im Mittelalter”, Dalmatien als europäischer Kulturraum, radovi sa simpozija «Dalmatien als Raum europäischer Kultursynthese», održanog u Bonnu, 6.-10.10. 2003., ur. W. Potthoff, A. Jakir, M. Trogrlić, N. Trunte, Filozofski fakultet u Splitu, Odsjek za povijest, Split, 2010., str. 549-558.
  18. «Armonia concinnans, nostra canat mela mellita...». Primjer predaje sekvencne melodije 'Mater' u pulskome misalu iz 11. stoljeća, Musicologie sans frontières-Muzikologija bez granica, Svečani zbornik za Stanislava Tuksara, ur. I. Cavallini i H. White, Zagreb, HMD, Serija muzikološki zbornici br. 13, 2010., 31-44.
  19. Examples of Liturgical Polyphony from Dalmatia, Cantus planus, Papers read at the 16th meeting Vienna, Austria 2011, ur. R. Klugseder, Beč, Verlag Bruder Hollinek, str. 66-72.
  20. “Ad onore e gloria della Beatissima Vergine Maria delle Grazie di Sign...“: Iz glazbenog arhiva franjevačkog samostana u Sinju“, Nova nepoznata glazba, Svečani zbornik za Nikšu Gliga, ur. D. Davidović i N. Bezić, DAF, Zagreb, 2012, str. 239-248
  21. Aspekti glazbenog repertoara rukopisnog kodeksa nazvanog Misale Romano-Spalatense (Nacionalna biblioteka Széchényi, Budimpešta, sign c.l.m.ae. 334, 14. stoljeće), Splitska hagiografska baština: Povijest, legenda, tekst. Zbornik radova, (ur.) J. Belamarić-B. Lučin-M. Trogrlić-J. Vrandečić, Književni krug Split, Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta u Splitu, Split, 2014., 353-370.
  22. Toward a Possible Origin of the “Missale romano–spalatense”: Budapest, National Széchényi Library, Codex clmae 334, De musica disserenda, IX/1-2, (ur. Katarina Šter), 83-97.
  23. Liturgical and chant manuscripts from medieval Istria, Cantare amantis est, Festschrift zum 60. Geburtstag von Franz Karl Prassl, ur. R. Klugseder, Verlag Bruder Hollinek, Purkersdorf, 2014, 99-104.
  24. Kyriale fra Nicolòa iz Ližnjana (1739.): Glazbeni dar istarskih franjevaca trogirskim benediktinkama, Benediktinski samostan sv. Nikole u Trogiru: Duhovnost i kultura u okrilju Virgines Dei”, ur. V. Kovačić, Trogir, 2014., 319-328
  25. László Dobszay’s Research of Mediaeval Chant Sources from the Zagreb Bishopric — Its Importance and Reception in the Context of the Music History of This Region, Arti musices, 46/1, 77-89. 
  26. Katarina Livljanić-Hana Breko Kustura, Les sources du plain-chant de l’aire culturelle croate au Moyen Age, Etudes Gregoriennes, XLII (2015), 99-124.
  27. Sources of „cantus fractus“ from Dalmatia-Examples of transfer, adoption and changes of Italian core-repertory in the 18th century, Music migrations in the early modern age: People, markets, patterns and styles, (ur. Vjera Katalinić), HMD, Zagreb, 2016., 221-229.
  28. Alleluia stihovi uskrsnog vremena u najstarijem pulskom misalu iz 11. stoljeća, Muka kao nepresušno nadahnuće kulture -Pasionska baština Istre i Kvarnera, Zbornik radova 10. međunarodnog znanstvenog simpozija Pasionska baština održanog u Pazinu, 19.- 22. 6. 2015., (ur. Jozo Čikeš), Udruga Pasionska baština, Zagreb, 2016, 236- 248.
  29. Između Italije, Dalmacije i Bosne. Kantuali fra Petra Kneževića (Sinj i Visovac 1767./1768.) u povodu 250. obljetnice nastanka, Matija Divković i kultura pisane riječi, Zbornika radova sa znanstvenog skupa, ur. D. Grmača, M. Horvat, M. Karamatić, Kulturno povijesni institut Bosne Srebrene, Sarajevo i Hrvatska sveučilišna naklada Zagreb, Sarajevo-Zagreb, 2017., str. 601-622.

 

Stručni radovi i recenzije:

  • Rimovani oficij u čast blaženog Ivana Orsinija, biskupa trogirskoga (1064.-1111.) u liturgijskom glazbenom rukopisu iz 18. stoljeća, Trogir, Riznica katedrale, Vartal, časopis za kulturu, Trogir, br. 1-2, 2001, god. X.,  str. 165-167
  • Kako je šibenski “Liber sequentiarum “postao najstariji pulski misal iz 11. stoljeća?, Cantus, broj 116,  str. 41, Zagreb, 2002.
  • Novi prilozi za glazbu zagrebačkog obreda: Procesije u zagrebačkoj katedrali, Cantus, br. 117/118, Zagreb, 2002, str. 61-63.
  • Najstariji misal srednjovjekovne Pule, Nova Istra, 8, 2/2003, str.190-191.
  • Michael Klaper, Die Musikgeschichte der Abtei Reichenau im 10. und 11. Jahrhundert, Ein Versuch, Beihefte zum Archiv für Musikwissenschaft, Band 52, Hrsg. Albrecht Riethmüller, Franz Steiner Verlag, Wiesbaden, 2003, IRASM, vol. 35, br. 2, December  2004, str. 214-216
  • Daniel Leech-Wilkinson, The Modern Invention of Medieval Music, Scholarship, Ideology, Performance, series Musical Performance and Reception, Cambridge University Press, Cambridge, 2002, ISBN 0 521 81870 2, Annete Kreutziger-Herr, Ein Traum vom Mittelalter, Die Wiederentdeckung mittelalterlicher Musik in der Neuzeit, Koln, Weimar, Beč, Bohlau Verlag, 2003, John Haines, Eight Centuries of Troubadours and Trouvères, The Changing Identity of Medieval Music,Cambridge, Cambridge University Press, 2004.  Anne Walters Robertson, Guillaume de Machaut and Reims, Context and Meaning in his Musical Works, Cambridge University Press, 2002,  College Music Symposium, vol. 45, 2005, str. 1-8.
  • Iz riznice liturgijsko-glazbenih kodeksa franjevačkog kruga
    Zagora – nepoznata zemlja, Katalog izložbe, Zagreb, Galerija Klovićevi dvori, 2007, str. 353-357.
  • Glazba hrvatskog srednjovjekovlja, Croatica - hrvatski udio u svjetskoj baštini, sv. 1, ur. N. Budak, Profil, Zagreb, 2007, str. 116-120
  • Bavarski skriptorij Tegernsee: Najstariji pulski misal (Šibenski "Liber sequentiarum et sacramentarium"), Prvih pet stoljeća hrvatske umjetnosti, katalog izložbe ur. Biserka Rauter Plančić, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2006, str. 232-237
  • Muzikološki prikaz edicije, Tradicijsko crkveno pučko pjevanje u Franjevačkoj provinciji Presvetog Otkupitelja, ur. S. Grgat, Split, Zbornik Kačić, serija Nova et vetera, sv. 5, Split, 2011., str.11-15
  • Rana sakralna glazba na istočnoj obali Jadrana, tekst programske knjižice nosača zvuka (CD) Zbora HRT Hrvatska glazba na Riva dei Sciavoni, HRT/Cantus, 2012
  • Sinj, Nacionalni mariološko-marijanski simpozij: U susret 300. obljetnice obrane Sinja [izvješće], Arti musices, 45 (2014) 1, 105-108.
  • Dalmatiska beneventanska tradicija: nova otkrića, Uvodni tekst, Arti musices, 45/2, 141-143.
  • Boris Papandopulo: Muka Gospodina našega Isukrsta (po Ivanu), op. 61, Tekst-komentar za proramsku knjižicu nosača zvuka Papandopulo/ Muka/Zbor HRT-a, Tonči Bilić, dirigent, HRT, 2015., 6-16.
  • Transkripcija i rekonstrukcija Marijanskih antifona iz hrvatskih, slovenskih i austrijskih srednjovjekovnih kodeksa, za izvedbu na projektu Claudio Monteverdi “Vespro”, ciklusa Sfumato,Programska knjižica/tekst, Zbor HRT-a, praizvedba 6. listopada 2015.
  • Sinjski alkari-koračnica, Leksikon Sinjske alke,  ur. Stipe Botica, Matica hrvatska-VAD, Zagreb, 2015., 217.

 

 

 

Ranije radove vidjeti na

 

Hrvatska znanstvena bibliografija

 


 

 

 


novelirano: 18. siječnja 2018.
novelirano: 18. studenoga 2010.
urednica D. Torbica