Bibliography - selected:
 

 

Books:


as author

  • Katalog muzikalija u Franjevačkom samostanu u Omišu/Catalogue of Music Manuscripts and Prints in the Franciscan Monastery in Omiš, Zavod za muzikološka istraživanja HAZU, Zagreb 1991, 226 str.
  • Violinski koncerti Ivana Jarnovića. Glazbeni aspekt i društveni kontekst njihova uspjeha u 18. stoljeću, 261 str., HMD, Zagreb 2006.
  • Nikola Udina Algarotti, Glosa, Rijeka-Krk 2010 (s N. Velčićem i J. Žgaljićem), 143 str., ISBN 978-953-6081-72-1
  • Sorkočevići – dubrovački plemići i glazbenici / The Sorkočevićes – Aristocratic Musicians from Dubrovnik, Zagreb: MIC, 2014, ISBN 978-953-7129-38-5

 

as editor
 

  • OFF-MOZART: Glazbena kultura i “mali majstori” srednje Europe 1750.-1820. / OFF-MOZART: Musical Culture and the “Kleinmeister” of Central Europe, 1750-1820, HMD-HAZU, Zagreb 1995. (urednica / editor)
  • Glazba, riječi i slike / Music, Words, and Images. Svečani zbornik za Koraljku Kos / Essays in Honour of Koraljka Kos, HMD, Zagreb 1999. (urednica sa Z. Blažekovićem editor with Z. Blažeković)
  • Ferdo Livadić (1799.-1879.). Život i djelo., HMD, Zagreb 2003. (urednica / editor)
  • Mladi Zajc, Beč 1862.-1870. / Young Zajc, Vienna 1862-1870, Riječka naklada, Rijeka 2003. (urednica sa S. Tuksarom editor with S. Tuksar)
  • Glazbene kulture na Jadranu u razdoblju klasicizma / Musical cultures in the Adriatic Region During the Age of Classicism, Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb 2004. (urednica sa S. Tuksarom/editor with S. Tuksar)
  • Ivan Padovec (1800-1873) i njegovo doba / and his time, Zbornik radova sa znanstvenog skupa održanog u Varaždinu i Zagrebu, 28-30. 9. 2000., HMD, Zagreb 2006 (sa/with S. Majer-Bobetko), 412 str. ISBN:953-6090-16-3
  • Glazbeno kazalište kao elitna kultura? / Musical Theatre as High Culture?Zbornik radova / Proceedings (ur. sa S. Tuksarom i H. Whiteom editor with S. Tuksar and H. White), Zagreb: HMD, 2011, 166 str. ISBN 978-953-6090-39-6.
  • Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Glazbena historiografija i identitet, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2013. (ur. sa S. Tuksarom).
  • Music Migrations in the Early Modern Age: People, Markets, Patterns and Styles, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2016. ISBN 978-953-6090-55-6.
  • Muzikološka ostavština Jurice Muraja. Zbornik radova s okruglog stola održanog u Zagrebu, 4. prosinca 2014, Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe, Odsjek za povijest hrvatske glazbe, 2016, ISBN 978-953-347-130-3 (sa / with S. Majer-Bobetko).


Music scores
 

  • Julije Bajamonti: Arija „Frena mio bene“, partitura i dionice, prir. Z. Juranić, uvodni tekst napisala V. Katalinić, Zagreb: Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU i Hrvatsko muzikološko društvo, 2013.
  • Ivan Jarnović: 14. koncert za violinu i orkestar, partitura i dionice, prir. Z. Juranić, uvodni tekst napisala V. Katalinić, Zagreb: Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU i Hrvatsko muzikološko društvo, 2013.
  • Giuseppe Michele Stratico: Prvi koncert za dvije violine i gudače, partitura i dionice, prir. Z. Juranić, Zagreb: Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU i Hrvatsko muzikološko društvo, 2013.
  • Giuseppe Michele Stratico: Drugi koncert za dvije violine i gudače, partitura i dionice, prir. Z. Juranić, Zagreb: Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU i Hrvatsko muzikološko društvo, 2013.
  • Ivan Jarnović: 13. koncert za violinu i orkestar, partitura i dionice, priredila, napisala uvodni tekst i uredila V. Katalinić, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2015.
  • Julije Bajamonti: Arija di Arbace nell’ Artaserse, partitura i dionice, prir. Z. Juranić, uvodni tekst napisala V. Katalinić, Zagreb: Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU i Hrvatsko muzikološko društvo, 2016.
  • Ivan Jarnović: 14. koncert za violinu i orkestar u A-duru (klavirski izvadak; prir. Zoran Juranić), Zagreb: HMD, 2016. (urednica izdanja i autorica uvodnog teksta)
  • Ivan Jarnović: 13. koncert za violinu i orkestar u A-duru (klavirski izvadak; prir. Zoran Juranić), Zagreb: HMD, 2016. (urednica izdanja i autorica uvodnog teksta)

 

Scientific articles (sellection, since 2012)
 

  • The Opera as a Medium of the National Idea at the South-East of the Habsburg Monarchy: the Case of the National Theatre in Zagreb, the Capital of Croatia, Nation and/or Homeland. Identity in 19th-Century Music and Literature between Central and Mediterranean Europe, ur./ed. Ivano Cavallini, Milano: Mimesis, 2012, 125-134.
  • Die Opern von Ivan Zajc zwischen Nationalismus und Panslawismus, Studia musicologica, 52/1-4 (2012) 189-200.   
  • Pisma kao izvor za glazbenu historiografiju na primjeru drugog sveska Kuhačeve korespondencije, Arti musices, 43/2 (2012) 213-221.
  • Vizualizacija nacionalnog idioma u zagrebačkom opernom kazalištu 19. stoljeća, Nepoznata nova glazba. Svečani zbornik za Nikšu Gliga, Zagreb: ArTresor, 2012, 101-109.
  • Die Musikkultur in Zagreb im Jahr 1848/49, Musik und Revolution, ur./ed. B. Boisits, Wien: Hollitzer Wissenschaftsverlag, 2013, 209-219.
  • Emocionalno slavljenje pobjede: prilog poznavanju glazbenih zbivanja u blizini  protuturske granice 1789. godine, Arti musices, 44/2 (2013) 187-200.
  • Letters as Sources for Music Historiography: The Case of the Second Volume of Kuhač's Correspondence, Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Glazbena historiografija i identitet, (ur. V. Katalinić i S. Tuksar), Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2013, 57-66.
  • Bečki kazališni život krajem 18. i početkom 19. stoljeća i glazbenoscenska ostavština obitelji Prandau, Kronika Zavoda za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, XV/30 (2013) 7-19.
  • Glazbena zbirka katedrale, Katedrala Gospe Velike u Dubrovniku, ur./ed. K. Horvat-Levaj, Dubrovnik: Gradska župa Gospe Velike – Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2014, 381-395.; English version: Music Collection of the Cathedral, The Cathedral of the Assumption of the Virgin in Dubrovnik, ed. K. Horvat-Levaj, Zagreb: ArTresor, 2016, 381-395. (sa / with S. Tuksar)
  • Glazbene migracije i kulturni transfer: Vaňhal i neki suvremenici [Music Migrations and Cultural Transfer: Vaňhal and Some Contemporaries], Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, br. 25 (2014) 219-228.
  • Od arhivske prašine do glazbenog podija: izvori i posrednici [From Archival Dust to the Music Stage: Sources and Mediators], Muzeologija, 51 (2014) 24-34 (zajedno s L. Konfic).
  • The visualisation of the national in nineteenth-century opera in Zagreb, in: Paweł Gancarczyk & Dominika Grabiec (eds.): Music, Politics and Ideology in the Visual Arts, Warsaw: Instytut Sztuki PAN – Liber Pro Arte, 2015, 45-65.
  • Muzikalije kao izvori podataka za kulturnu povijest: primjer dubrovačke zbirke Pavla Gozzea [Music Material as Source of Information for the Cultural History: the Case of the Dubrovnik Collection by Paolo Gozze], Rukopisne ostavštine kao dio hrvatske baštine, ur./ed.Melina Lučić i Marina Škalić Zagreb: Hrvatski državni arhiv, 2015, 123-131.
  • Imported Music Scores in the Posession of the Gozze Family in Dubrovnik, De musica diserenda, XI/1-2 (2015) 199-211.
  • Migration and Cultural Transfer in Transformation: Czech Musicians in the 19th-century Croatian Lands, Sociocultural Crossings and Borders: Musical Microhistories, ed. Rūta Stanevičiūtė – Rima Povilionienė Vilnius: Lithuanian Academy of Music and Theatre, 2015, 36-52.
  • Verstummt der süssen Stimme Schall”: the Destiny of Four Croatian Singers in the “Long 19th Century”, Diasporas. Musiques nomads: objets, réseaux, itinéraires, No. 26, Toulouse: Presses universitaires du Midi, 2015, 153-169.
  • Intra-European Cultural Exchange and Migration in the “long” 18th Century: The Croatian Connection, Schichten, Geschichte, System. Geologische Metaphern und Denkformen in den Kunstwissenschaften, Hanns-Werner Heister (Hrsg.), (Zwischen/Töne. Neue Folge, Band 6), Berlin: Weidler Buchverlag, 2016, 323-337.
  • Musical Classicism in the recent historiographical research in Croatia (and a case study), Ars musica and its contexts in medieval and early modern culture, ed. Paweł Gancarczyk, Warszawa: Liber Pro Arte, 2016, 501-513.
  • How to create a National Opera? The Lisinski Case. Imaginary Memorist Sketches with and Epilogue, De musica diserenda, XII/1 (2016) 67-80.
  • A Migrant Virtuoso on the Market: The Case of Ivan Jarnović/Giovanni Giornovichi (1747-1804), Music Migrations in the Early Modern Age: People, Markets, Patterns and Styles, ur. V. Katalinić, Zagreb: HMD, 2016, 165-176.
  • Zajčeva opera Primorka i njegova ideja „glazbene drame“ [Zajc's Opera Primorka and His Idea of „Musical Drama“], Ivan Zajc (1832-2924). Glazbene migracije i kulturni transferi u srednjoj Europi i šire u 'dugom' 19. stoljeću / Ivan Zajc (1832-2924). Musical Migrations and Cultural Transfers in the 'Long' 19th Century in Central Europe and Beyond, ur. S. Tuksar, Zagreb: HMD, 2016, 47-57.
  • National vs. International? Franz Liszt in Zagreb in 1846, Europa v času Franza Liszta / Europe in the Time of Franz Liszt, ur. Valentina Bevc Varl i Oskar Habjanič (Collection Museoeurope 3), Maribor: Pokrajinski muzej Maribor, 2016, ISBN 978-961-93424-6-6 (DVD izdanje – elektronički izvor) (sa Sarom Ries).
  • Quartetto Triestino and the Early Zagreb Chamber Music Tradition, Quartetto Triestino, ed. Massimo Favento, Trieste: Lumen Harmonicum, 2016, 95-104 (s Vilenom Vrbanić).
  • Luka Sorgo – a Nobleman and Composer from Dubrovnik, Musicians' Mobilities and Music Migrations in Early Modern Europe. Biographical Patterns and Cultural Exchanges, Gesa zur Nieden, Berthold Over (eds.), Bielefeld: Transcript Verlag, 2016, 171-184.
  • Useful Liaisons: Luka Sorkočević – Ruđer Bošković – Pietro Metastasio, Dubrovnik annals, 20 (2016) 149-158.
  • Giovanni Giornovicchi / Ivan Jarnovic in Stockholm: A Centre or a Periphery? Music Migration in the Early Modern Age: Centres and Peripheries – People, Works, Styles, Paths of Dissemination and Influence, eds., Jolanta Guzy-Pasiak – Aneta Markuszewska Warszawa: Liber Pro Arte, 2016, 127-138.
  • Bubnjari, timpanisti, trubači i pifaristi: glazbena pratnja u mletačkim prekojadranskim kopnenim postrojbama u 18. stoljeću [Drummers, Timpanists, Trumpeters and Fifers: Musical Accompainiment in Venetian Overseas Army Units in the Eighteenth Century]
  • Ilma de Murska – avanturistica čudesnoga glasa [Ilma de Murska – An Adventurer with Magnificent Voice], Krležini dani u Osijeku 2015. Hrvatska drama i kazalište u inozemstvu (I.), Zagreb – Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta – Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku – Filozofski fakultet, Osijek, 61-69.

 

 

 


updated: 07/18/17
updated: 12/20/13
date: 12/21/11
edited by: D. Torbica