Publications:
 

Books

 

  • Misal MR 70 zagrebačke Metropolitanske knjižnice  (Missal MR 70 from Zagreb Metropolitan Library), Kontekst nastanka i primjene srednjovjekovnoga glazbenoga rukopisa, HMD, Serija Muzikološke studije, br. 7,ed. S. Tuksar, Zagreb, 2003, ISBN 953-6090-20-1
  • Osnovna glazbena škola Jakova Gotovca Sinj- Oris povijesti (1958.-2008.).
  •  U prigodi proslave 50. obljetnice glazbenog skolstva u gradu Sinju, (Monograph about Primary Music School Jakov Gotovac in Sinj), OGŠ Jakova Gotovca Sinj, Split, 2009, ISBN  978-953-55624-0-5
  • Najstarija misna knjiga srednjovjekovne Pule (11. stoljeće) -
    Notirani glazbeni kodeks iz Samostana franjevaca konventualaca u Šibeniku, tzv. šibenski "Liber sequentiarum et sacramentarium", (The Oldest Mass Book from Medieval Pula), HMD, Serija Muzikološke studije br. 15, ed. Stanislav Tuksar, Zagreb, 2012, ISBN 978-953-6090-45-7.
  • Fra Mirko Marić - Hana Breko Kustura - Hrvojka Mihanović Salopek, Fra Petar     Knežević, Gospin             pjesnik i glazbenik, Franjevačka provincija Presvetog Otkupitelja Split i Matica hrvatska ogranak Sinj-VAD, Sinj, 2017.



Articles:

 

  • Mittelalterliche liturgische Gesangbücher der Diözese Zagreb, Arti musices, 28/1-2, Zagreb, 1997, 3-17.
  • Music and Religious Orders in Dalmatia in the 17th Century, Musica e Storia, vol. VIII, n.2, Dicembre 2000, Venezia, 2000, 455-477.
  • The North Italian Influences in the Hungarian Plainchant Sources, Mediaeval Music Cultures of the Adriatic, Papers read at the conference in Split, 21.05.-24. 05. 1997, (ed. S. Tuksar), Zagreb, 2000, 215-239.
  • Srednjovjekovne liturgijsko-glazbene veze nadbiskupije Ostrogon (Esztergom) i biskupije Zagreb: sličnosti i razlike (Medieval Liturgical and Musical Connections between Esztergom and Zagreb: Similarities and Differences), Croato-Hungarica, uz 900. godina hrvatsko-mađarskih povijesnih veza, ur. Jauk-Pinhak - M.- Kiss - G.Cs. Nykomarkay I., Katedra za hungarologiju FF Zagreb i Matica hrvatska, Biblioteka hungarologica zagrabiensis, sv. 1., Zagreb 2002, 129-140.
  • Nepoznati srednjovjekovni glazbeni kodeksi pulske katedrale (Unknown Medieval Codices from the Cathedral of Pula), Arti musices, 33, br. 1, Zagreb, 2002, 69-78.
  • Among the Beneventan, Italian, South German and Hungarian Traditions - Research Aspects of Croatian Medieval Plainchant Sources, Journal of Croatian Studies, Vol. 42, 2003, (for 2001), New York, 53-71.
  • Non Beneventan Plainchant Relics in Medieval Dalmatia, Journal of Croatian Studies, Vol. 42, 2003, (2001), New York, 71-93.
  • Raritetni napjevi u čast lokalnih patrona - odabir i rekonstrukcija napjeva iz repertoara hrvatskih i talijanskih liturgijsko-glazbenih kodeksa, (Rare Chants in honour of Local Patrons - Reconstruction of Repertory from the Croatian and Italian Liturgical Codices) , Religijske teme u glazbi. Zbornik radova medunarodnog simpozija odrzanog u Zagrebu 15. prosinca 2001, " (uredio Marijan Steiner), Filozofsko-teoloski institut Druzbe Isusove, Zagreb, 2003,49-69.
  • Regenšburški tropus u šibenskom misalu ( A Trope from Regensburg in the Missale stored in Šibenik), Glazba i baština, zbornik u čast Lovri Županovicu, Šibenik, 2002, 35-48.
  • The so called ‘Liber sequentiarum et sacramentarium’ Šibenik, Monastery of Franciscans the Conventuals, 11th Century: The Oldest Medieval Missal of Pula, Istria”, Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae 45/1-2 (2004), 37-54.
  • Hrvatski srednjovjekovni glazbeni kodeksi –  na razmeđi različitih kulturnih  tradicija, Svečani zbornik u čast Tomislava Raukara, ur. Neven Budak, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb, 2005, 107-120.
  • Kirchenmusik Kroatiens: vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Ein Ueberblick, Kirchenmusik auf dem Balkan, Weger Verlag, Brunnen, 2006, 97-119
  • Fra Josip Ante Soldo, glazbenik i muzikolog, “Fra  Josip Ante Soldo. Život i djelo”,  Zbornik radova sa simpozija održanog u Sinju, 6. listopada 2006. / Zvonko Tolic (ur.). - Split : Dalmacijapapir Split , 2008.,117-136.
  • Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu, (Examples of the Simple Liturgical Polyphony from Croatia in European Context),   Arti musices, 39/1, 3-33.
  • Iz repertoara hrvatskih srednjovjekovnih glazbenih kodeksa-Napjevi u čast lokalnih svetaca, (From the Repertory of Croatian Medieval Musical Codices: Chants Honour of  the Local Saints), Hagiologija: kultovi u kontekstu,  A. Marinković i T. Vedriš (ed.). – Zagreb, Leykam International d. d. , 2008, 77-87.
  • Sinjski kantuali fra Petra Kneževića (1767.) u kontekstu “ polifonije semplice” i “ cantus fractusa” - Konkordanca u talijanskim izvorima, (Chant Books from Sinj by the Franciscan Petar Knežević (1767) in the Context of Polifonia semplice and Cantus fractus: - Concordance with Italian Sources),  Povijesni prilozi , 34, 2008, 123-142.
  • Iz rukopisno-glazbene riznice samostana dominikanaca u Starom Gradu na Hvaru (15.-16. st.): prilog tradiciji srednjovjekovne "jednostavne polifonije" iz Hrvatske, (From a Musical Treasury by Dominican Monastery Stari Grad on the Island of Hvar 15th/16th Century: - Contribution to a Medieval "Simple Poliphony" from Croatia- New Insights), Humanitas et litterae: Zbornik u čast Franje Šanjeka,  ( Lovorka Čoralić, Slavko Slišković, ed.), Dominikanska naklada Istina - Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2009, 803-817.
  • Najstariji sakramentar srednjovjekovne Istre iz 1050. godine u kontekstu europskih liturgijskih kodeksa (The Oldest Sacramentary of Medieval Istria from 1050 within the Context of European Liturgical Codices), Zbornik Odsjeka za povijesne znanosti Zavoda za povijesne i drustvene znanosti HAZU,  26 (2009); 1-48
  • Svjedočanstvo Notkerove zbirke »Liber ymnorum« iz Hrvatske: Sekvencijar najstarijega pulskog misala (Hr-Šibf) iz 11. stoljeća. Paleografska i repertoarna analiza. (Notker’s »Liber ymnorum« from Croatia: Sequentiary of the oldest Missal of Pula (Hr-Šibf) 11th Century. ), Croatica Christiana periodica, časopis Instituta za crkvenu povijest Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilista u Zagrebu, 63, 2009, 1-42.
  • “Die Musikkultur Dalmatiens im Mittelalter”, Dalmatien als europäischer Kulturraum, radovi sa simpozija «Dalmatien als Raum europäischer Kultursynthese», održanog u Bonnu, 6.-10.10. 2003., ed. W. Potthoff, A. Jakir, M. Trogrlić, N. Trunte, Filozofski fakultet u Splitu, Odsjek za povijest, Split, 2010.,  549-558.
  • «Armonia concinnans, nostra canat mela mellita...». Primjer predaje sekvencne melodije 'Mater' u pulskome misalu iz 11. stoljeća, Musicologie sans frontières-Muzikologija bez granica, Svečani zbornik za Stanislava Tuksara, ed. I. Cavallini i H. White, Zagreb, HMD, Serija muzikološki zbornici br. 13, 2010., 31-44.
  • Examples of Liturgical Polyphony from Dalmatia, Cantus planus, Papers read at the 16th meeting Vienna, Austria 2011, ed. R. Klugseder, Beč, Verlag Bruder Hollinek, 66-72.
  • “Ad onore e gloria della Beatissima Vergine Maria delle Grazie di Sign...“: Iz glazbenog arhiva franjevačkog samostana u Sinju“, Nova nepoznata glazba, New Unknown Music- Svečani zbornik za Nikšu Gliga (Essays in Honour of N. Gligo), ed. D. Davidović i N. Bezić, DAF, Zagreb, 2012, 239-248
  • Aspekti glazbenog repertoara rukopisnog kodeksa nazvanog Misale Romano-Spalatense (Nacionalna biblioteka Széchényi, Budimpešta, sign c.l.m.ae. 334, 14. stoljeće), Splitska hagiografska baština: Povijest, legenda, tekst. Zbornik radova, (eds.) J. Belamarić-B. Lučin-M. Trogrlić-J. Vrandečić, Književni krug Split, Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta u Splitu, Split, 2014., 353-370.
  • Toward a Possible Origin of the “Missale romano–spalatense”: Budapest, National Széchényi Library, Codex clmae 334, De musica disserenda, IX/1-2, (ed. Katarina Šter), 83-97.
  • Liturgical and chant manuscripts from medieval Istria, Cantare amantis est, Festschrift zum 60. Geburtstag von Franz Karl Prassl, ed. R. Klugseder, Verlag Bruder Hollinek, Purkersdorf, 2014, 99-104.
  • Kyriale fra Nicolòa iz Ližnjana (1739.): Glazbeni dar istarskih franjevaca trogirskim benediktinkama, Benediktinski samostan sv. Nikole u Trogiru: Duhovnost i kultura u okrilju Virgines Dei”, ed. V. Kovačić, Trogir, 2014., 319-328
  • Inter-Regional and Local Saints' Cults. Examples of Significant Liturgical Chants from Medieval Region of Istria, Cuius Patrocinio Tota Gaudet Regio, Saints' Cults and the Dinamics of Regional Cohesion, Bibliotheca Hagiotheca-Series Colloquia III, eds. S. Kuzmova, A. Marinković, T. Vedriš, Hagiotheca, Zagreb, 2014., 81-90.
  • László Dobszay’s Research of Mediaeval Chant Sources from the Zagreb Bishopric — Its Importance and Reception in the Context of the Music History of This Region, Arti musices, 46/1, 77-89.
  • Katarina Livljanić-Hana Breko Kustura, Les sources du plain-chant de l’aire culturelle croate au Moyen Age, Etudes Gregoriennes, XLII (2015), 99-124.
  • Sources of „cantus fractus“ from Dalmatia-Examples of transfer, adoption and changes of Italian core-repertory in the 18th century, Music migrations in the early modern age: People, markets, patterns and styles, (ed. Vjera Katalinić), HMD, Zagreb, 2016., 221-229.
  • Alleluia stihovi uskrsnog vremena u najstarijem pulskom misalu iz 11. stoljeća, Muka kao nepresušno nadahnuće kulture -Pasionska baština Istre i Kvarnera, Zbornik radova 10. međunarodnog znanstvenog simpozija Pasionska baština održanog u Pazinu, 19.- 22. 6. 2015., (ed. Jozo Čikeš), Udruga Pasionska baština, Zagreb, 2016, 236- 248.
  • Između Italije, Dalmacije i Bosne. Kantuali fra Petra Kneževića (Sinj i Visovac 1767./1768.) u povodu 250. obljetnice nastanka, Matija Divković i kultura pisane riječi, Zbornika radova sa znanstvenog skupa Zagreb-Sarajevo, eds. D. Grmača, M. Horvat, M. Karamatić, Kulturno povijesni institut Bosne Srebrene, Sarajevo i Hrvatska sveučilišna naklada Zagreb, Sarajevo-Zagreb, 2017., 601-622.



Other works and reviews:

 

  • Glagolitic Singing, An Inheritance of the Croatian Middle Ages, Discovering the Glagolitic Script of Croatia, Catalogue of the exhibition, Trinity College Library Dublin (November 2000-February 2001), Zagreb, Erasmus, 2000, 118-121.
  • Rimovani oficij u čast blaženog Ivana Orsinija, biskupa trogirskoga (1064.-1111.) u liturgijskom glazbenom rukopisu iz 18. stoljeća, (Versified Office Honouring Ivan Orsini, Bishop of Trogir) Trogir, Riznica katedrale, Vartal, časopis za kulturu, Trogir, 1-2, 2001, X., 165-167
  • Kako je šibenski “Liber sequentiarum “postao najstariji pulski misal iz 11. stoljeća?, Cantus, broj 116, Zagreb, 2002. , 41.
  • Najstariji misal srednjovjekovne Pule (The Oldest Missal from Medieval Pula), Nova Istra, 8, 2/2003, 90-191.
  • Iz riznice liturgijsko-glazbenih kodeksa franjevačkog kruga (From a Treasury of the Liturgical Codices by Franciscan Order), in: Zagora – nepoznata zemlja, Katalog izložbe (Zagora- an Unknown Land, Catalogue of the Exibition), Zagreb, Galerija Klovićevi dvori, 2007, 353-357.
  • Glazba hrvatskog srednjovjekovlja (Music of the Croatian Middle Ages), Croatica - hrvatski udio u svjetskoj baštini, sv. 1, ur. N. Budak, Profil, Zagreb, 2007, 116-120
  • Bavarski skriptorij Tegernsee: Najstariji pulski misal (Šibenski "Liber sequentiarum et sacramentarium"), Prvih pet stoljeća hrvatske umjetnosti, katalog izložbe,  B. Rauter Plančić ed., Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2006, 232-237
  • Muzikološki prikaz edicije, Tradicijsko crkveno pučko pjevanje u Franjevačkoj provinciji Presvetog Otkupitelja, (Traditional Church Singing in the Franciscan Province of Split, Musicological Review), ed. S. Grgat, Split, Zbornik Kačić, serija Nova et vetera, sv. 5,  Split, 2011., 11-15
  • Rana sakralna glazba na istočnoj obali Jadrana, Early sacred music on the eastern Adriatic shore, Choir by the Croatian Radio and Television, CD- Commentary, Croatian music on Riva dei Sciavoni, HRT/Cantus, 2012. 
  • Sinj, Nacionalni mariološko-marijanski simpozij: U susret 300. obljetnice obrane Sinja, Arti musices, 45 (2014) 1, 105-108.
  • Dalmatinska beneventanska tradicija: nova otkrića- Dalmatian Beneventan tradition: New Discoveries, Introductory word, Arti musices, 45/2, 141-143.
  • Boris Papandopulo: Muka Gospodina našega Isukrsta (po Ivanu), op. 61, Commentary for the CD Muka/Zbor HRT-a, Tonči Bilić, conductor, HRT, 2015, 6-16.
  • Sinjski alkari-koračnica, Leksikon Sinjske alke,  ed. Stipe Botica, Matica hrvatska-VAD, Zagreb, 2015., 217.


Reviews:

 

  • Michael Klaper, Die Musikgeschichte der Abtei Reichenau im 10. und 11. Jahrhundert, Ein Versuch, Beihefte zum Archiv für Musikwissenschaft, Band 52, Hrsg. Albrecht Riethmüller, Franz Steiner Verlag, Wiesbaden, 2003, IRASM, vol. 35, br. 2, December  2004, 214-216.
  • Alba Scotti: Transalpine Hintergründe der liturgischen Musikpraxis im mittelalterlichen Patriarchat Aquileia: Untersuchungen zu den Responsoriumstropen, Studien und Materialien zur Musikwissenschaft, Band 41, Georg Olms Verlag, Hildesheim 2006,  Arti musices, Croatian musicological review, 38(2007), Nr. 2.
  • Daniel Leech-Wilkinson, The Modern Invention of Medieval Music, Scholarship, Ideology, Performance, series Musical Performance and Reception, Cambridge University Press, Cambridge, 2002, ISBN 0 521 81870 2, pp. 335; Annete Kreutziger-Herr, Ein Traum vom Mittelalter, Die Wiederentdeckung mittelalterlicher Musik in der Neuzeit, Koln, Weimar, Beč, Bohlau Verlag, 2003, pp.425; John Haines, Eight Centuries of Troubadours and Trouvères, The Changing Identity of Medieval Music,Cambridge, Cambridge University Press, 2004.  Anne Walters Robertson, Guillaume de Machaut and Reims, Context and Meaning in his Musical Works, Cambridge University Press, 2002,  College Music Symposium, vol. 45, 2005, 1-8.
  • Ennio Stipčević, Ivan Lukačić,  MIC Koncertne direkcije Zagreb, Zagreb 2007, ISBN 978-953-7129-25-5, Arti musices, 39/2, 2008, 301-304.

 

 


updated:11/01/18, Ž. Opačak 
updated: 11/18/10
editor: D. Torbica